15 jaar Stolk Autoservice: het verhaal

Na jaren hobbymatig in zijn vrije tijd gesleuteld te hebben aan andermans auto’s, vond Emiel Stolk het op zijn 22e hoog tijd worden voor de officiële en professionele stap. Op 6 maart 2007 na een bezoek aan de Kamer van Koophandel te Meppel was Stolk Autoservice officieel.

In die tijd kreeg Emiel Stolk vaak de vraag of hij het spannend vond om officieel een bedrijf te beginnen, zijn reactie daarop was altijd ‘’Nou, nee’’. Emiel Stolk was daar totaal niet mee bezig. Hij wilde auto’s repareren en was er van overtuigd dat er voldoende werk zou zijn zolang je zelf maar wil. Tomeloze inzet en elke verdiende euro werden in het bedrijf gestopt, om zo het bedrijf te kunnen verbeteren qua gereedschap en equipment.

De eerste jaren runde Emiel Stolk het bedrijf naast zijn fulltime baan. Dit betekende dat veel werk in de avonduren en het weekend moest gebeuren. Avonden werken tot 23.30u waren eerder regelmaat dan de uitzondering. Deze periode gaven hem belangrijke inzichten. Hij leerde dat vooruit denken, goed plannen en dat afmaken waaraan je begint uitermate belangrijk waren. Emiel Stolk wilde niet dat klanten de andere dag hun auto niet konden gebruiken. Dat is iets wat Stolk Autoservice vandaag de dag nog steeds bijzonder maakt in de hedendaagse autobranche. Snel en adequaat handelen met een preventieve insteek. Dat brengt de klant betrouwbaarheid, kwaliteit en voorkomt verassingen.

Na 10 jaar was het tijd voor Stolk Autoservice voor een nieuwe stap. Het bedrijf was inmiddels het de werkplaats ontgroeid en dat zorgde voor de verhuizing naar het huidige pand met ‘werkplaats van de toekomst’ inrichting. Dit was een belangrijke stap voor het bedrijf om bij te kunnen blijven in de snel veranderende autobranche.

 

Emiel Stolk over 15 jaar Stolk Autoservice:

‘’De organisatie die er nu staat maakt mij heel trots. Het is niet zo dat Stolk Autoservice heel groot wil zijn, maar om benodigde kennis te kunnen handelen en te kunnen toepassen heb je meerdere monteurs nodig en een breed klanten-/ en voertuigen bestand. Op die manier kunnen wij kennis en specifieke werkzaamheden spreiden en de forse investeringen rendabel krijgen als lokaal autoservice bedrijf.

Uitdagingen ga ik niet uit de weg en strijdbaar blijven wij zeker. Zo heb ik Stolk Autoservice opgebouwd van meet af aan en dat heeft mij doen beseffen dat dit naast leuk ook levensvatbaar is.

Zonder u als klant en zonder het vertrouwen dat u in ons heeft was dit alles niet mogelijk geweest.

Ondanks dat ik weet dat wij alles doen voor u als klant, ben ik blij dat dit vanuit de klant ook gewaardeerd wordt.

Graag tot gauw en liever voor een gepland bezoek dan na aanleiding van pech e/o storing.’’

Emiel Stolk

N.b: Kom minimaal elke 2 maand op bezoek zonder afspraak voor een GRATIS bandenspanning check. Te vaak zien wij gevolgschade door lage bandenspanning en tevens scheelt het veel brandstof (die op dit moment zeer duur is) .